Äppelblom och jordgubbar


Äppelträden har precis gått i blom i trädgården. Det är så fint så jag var tvungen att visa en bild. Jag har även planterat lite jordgubbar, rädisor och rödbetor, men det återstår att se om det blir något av det. Om det är något jag lider brist på är det gröna fingrar, men man kan ju alltid försöka.

De senaste dagarna har jag gjort en del intressanta upptäckter. Flera av de hus där jag själv var på visning och tittade för sisådär fem år sedan ligger nu ute igen. Först var det bara ett, sedan två och nu verkar det vara en återkommande trend. Nåja, jag är nöjd med mitt lilla mexitegelhus, även om det ibland testar sina gränser. Exempelvis nu när en liten skruv till värmeväxlaren har gått och en ny kostar runt 4000 kronor. Funderar starkt på att byta hela fjärrvärmepannan. Då vet jag i alla fall var skatteåterbäringen tar vägen..!

Kommentera här: