En bra start på året


Söndag morgon ringde klockan 07.00. Jag hade anmält mig till en heldag med skidträning och teknikövningar, så strax efter åtta rullade jag iväg med bilen för att hämta upp ett par kompisar. Hela förmiddagen spenderades med att staka och hitta balans, plus att jag hann med en runda på två och en halv kilometer. Inte så dåligt för att vara andra gången jag stod på skidorna!

Efter lite god pasta körde vi backteknik på eftermiddagen. Backe upp, och så snyggt ner. Det var dock väldigt bakhalt, men jag kämpade på. Det får bli att testa lite mer valla nästa gång. Totalt blev det väl kanske sisådär en dryg mil på skidor, två rundor i spåret på runt fem kilometer totalt och ett antal varv teknik. Nu gäller det bara att öva, öva öva!

Och nu har jag anmält mig till Stockholm Halvmara i september...

Kommentera här: