Våga testa nytt!


När jag tränar älskar jag fart. Det ska vara svettigt och tufft, annars blir jag lätt rastlös. Men man måste ju våga tänka nytt, så igår utmanade jag mig själv med ett pass fuego. Jag körde lite spinning innan i förebyggande syfte, bara för att få svettas lite, och sedan tog jag plats i stora salen.

 Så här står det om Fuego på Friskis & Svettis hemsida:
Det är ösigt, det är dansigt, det är hett. Dans fuego är inspirerat av latinska rytmer, musik, dansuttryck. Inriktningen är mot stilar som salsa, mambo, rumba, flamenco, cumbia, samba. Passet är lekfullt och har inga avancerade koreografier, bara att hänga på och släppa fram känsla, attityd och karaktär. Gillar du heta steg så gillar du garanterat Dans fuego.

Och ja, det var ju helt klart annorlunda mot spinningen. Jag upptäckte ganska snabbt att något latinoblod har jag inte i mig, plus att mina höfter är ganska så stela. Dessutom var det en del tuffa sidohopp som inte mina fotleder gillade. Jag ska försöka ge passet ett försök till, men jag tror att jag står fast vid att det inte riktigt är min grej. Men det är alltid kul med variation!
1 Nilma:

skriven

Haha, nej det är väl som zumba och zumba är absolut inte min grej ;P



SV: Hmm, Montenegro ligger precis vid Kroatien och har samma natur så det kanske var en sjöborre då :O

Kommentera här: