Nu håller jag tumme!


Bild: lager157.com
Under hösten har jag börjat spana efter en ny vinterjacka. Min börjar bli ganska så tunn och sliten, även om den säkerligen håller ett tag till. Jag har fastnat för parkasmodell, gärna i marinblått, men de är ju så dyra!

Idag fick jag ett nyhetsbrev från en av mina favoritbutiker. De hade fått in jackor, i parkasmodell och ett märke jag gillar. Och den fanns i marinblått. Ordinarie pris 1999 kronor och nu sålde de den för 800 kronor. Jag ska inte till Dalarna och butiken förrän om en månad, och då kommer de garanterat att vara slut. Vad ska man då göra?

Nu har jag beställt jackan. I deras webbshop. Med en matchande toppluva. Jag har kontrollmätt så gott det går, och landade på den storlek jag brukar handla i det märket. Nu gäller det att hålla tumme för att det blir bra. Och är nu jackan en aning tight får jag väl köra ett extra pass på spinningcykeln!
1 Landkrabba:

skriven

Jäklar vilken snygg jacka! Jag vill också ha en sådan stor mysig parkas. Ville ha en förra vintern också men var ju då gravid så det kändes som en dum investering. Om jag har gått ner några kilo till framåt senhösten skall jag köpa en. Känns trist att köpa en jacka i XL när jag siktar på att vara M nästa vinter (och resten av livet!) ;)

Kommentera här: