Att förstå en svartvit

Fotograf: Andreas Paulsson
Igår var det full fart onsdag minst sagt. Efter lite massage och mumsig sushi landade jag på Djurmagazinet vid 19 för en föreläsning med kattbeteendevetaren Susanne Hellman Holmström. Jag hade sett reklam i butiken tidigare, och för 70 pengar tyckte jag att det kunde vara intressant. Föreläsningen hette Varför Gör Kattägare Så, och tanken var att bättre förstå sina små kompisar där hemma.
 
Det var en riktigt kul kväll med många skratt och poänger. Jag kanske inte riktigt fattar allt de svartvita gör, men många små tips ska jag nog försöka att testa. Dessutom var det lite roligt att få reda på att de flesta hundar är högersvansade, och katter mer är vänstersvansade. Titta på en hund när han viftar på svansen. Ofta har han den mer åt sin höger. En katt däremot svänger sin svans helst i en böj åt vänster. Många kattägare var även kreativa, nyfikna och självständiga, precis som sina djur.
 
Efter föreläsningen fick vi en presentpåse med massor av skoj. Bara den värd mer än det jag betalat för föreläsningen. Plus att det var bra priser i butiken. Så det var två glada svartvita som mötte mig i dörren när jag kom hem. Och kvällens bästa tips? Alla katter är förhandlingsbara, det handlar bara om graden av mutor...
1 Nilmas Bokhylla:

skriven

Det låter intressant!

SV: ja, jag hoppas det :)

Kommentera här: