En kväll med Frank

I lördags var det dags för vår årliga middag med sambons syskon. Vi har de senaste året fått detta i julklapp, och det brukar alltid bli lyckat. Den här gången var även svärmor med för att vi skulle få fira hennes födelsedag ordentligt. Precis som förra året hamnade vi på en restaurang i stan där kocken själv bestämmer menyn och alla rätter kommer som en överraskning. Jag styrde upp att jag ville ha fisk till varmrätt, annars var allt fritt.
 
Min meny blev först en riktigt god liten aptitretare med rökt, lokalt fiskad ål, röd lök och löjrom. Jag älskar ål, men äter det aldrig numera eftersom den är rödlistad. Den här var dock fiskad i trakten och godkänd. Och väldigt god. Rätt nummer två var en pilgrimsmussla med lite curry och andra goda tillbehör. Som varmrätt fick jag en fjällröding med ängamat. Och det hela avslutades med deras variant av 88:an, hasselnötskaka med mjölkglass. Mums!
 
Det kanske inte var riktigt lika vasst som förra året, men det beror ju mycket på vilka råvaror de har och vad kocken väljer. Men gott var det absolut, och jag har redan beställt ett av vinerna jag fick i vinpaketet från Systembolaget. Alltid trevligt att kunna testa lite nytt!
1 Carro:

skriven

Mums så mkt gott!

Kommentera här: