Full fart framåt!

Så här urtjusig var jag igår efter dubbelpass HIT, högintensiv träning, och cirkelgym. 120 svettiga minuter. Lagom rosig och fin, men riktigt skoj var det.

Jag började med HIT, där man jobbar högintensivt på max i fyra zoner. Det är fyra minuter i varje zon, och man loopar alla övningar så många varv som möjligt. Kvällens övningar var:

Zon 1: upphopp på låda, mountain climbs, kettle bell swings
Zon 2: skivstångsrodd 25 kilo x 8, burpeehopp, russian twist x 12
Zon 3: vindrutetorkare x 8, push press 30 kilo, planka med klättrande armar x 12
Zon 4: liggande armdrag, roterande utfall och smala armhävningar på boll
 
Efter det att alla zoner var klara avslutade vi med fem minuter idiotövning - max antal först armhävningar, sedan situps och sist utfall. Härligt värre, och så gick jag direkt vidare till cirkelgymmet. 20-talet stationer och två varv, full fart. Och jag kan säga att mina ben var lite skakiga när jag kom till den sista benövningen. Glad och nöjd avslutade jag kvällen med en rejäl kycklingsallad och veckans avsnitt av Game of Thrones. För det var jag värd!
1 smulan:

skriven

Åh, jösses vad du är duktig och tränar!!
Blir avundsjuk på dig:)
Men det måste vara kul att kunna känna att du blir starkare och orkar mer?
Ha en härlig dag!
Kram

2 Hovika:

skriven

Riktigt bra jobbat.

Kommentera här: