Vi har passerat 20

 
I helgen blev den här killen 20 månader. Snart två år alltså. Men först ska vi fira jul och just den dagen vi firade 20 klädde vi granen. KlapparnaNu väntar julledigt i ett par veckor, från julafton och hela vägen till efter trettonhelgen. Det ska bli väldigt skönt!
 
Så här är det att vara 20 månader:
Det är full fart. Om man inte tittar film förstås. Stora maskiner!
Jag har gått mitt första luciatåg på föris. Jag var tomtepepparkaka, alltså pepparkaksgubbe med tomteluva.
Det står något intressant inne på toaletten. Potta heter det visst. Jag testar ibland.
Bada är superskoj. Och att spruta ner mamma med blomsprutan!
Mamma är förresten ett väldigt bra ord att använda. Ofta och gärna.
Jag leker gärna med bilar. Eller klossar. Det är kul att hälla ut allt på golvet!
Ikväll ska jag äta korv stroganoff. Det är mumsigt.
92 i kläder är passé och nu kör vi 98 eller dubbelstorlek 98/104. Lite rymligt, men hellre det än smått!
Kläder ska för övrigt vara färgglada. Och gärna med Bamse. Eller båda.
Att dammsuga är roligt. Eller att åka på dammsugaren. Det går också bra.
Vi längtar efter snö och pulka. Det får nog bli korvgrillning på barmark under mellandagarna.
 
Just nu vill jag helst bara ha sovmorgon. Så här såg det ut imorse när jag väl vaknade. Tur att man kan få titta lite film i mammas mobil. Just imorse blev det Spöket Laban.

Kommentera här: