En tur på vattnet

Att åka båt är verkligen perfekt med en busig ettåring. Allt är nära, det finns gott om musik att dansa till, fin utsikt så man orkar sitta still extra länge vid middagen och gungar lite lagom så man sover gott. När vi var långlediga över Kristi Himmelsfärd för ett par veckor sedan bokade jag en kryssning jag hade vunnit tidigare i år, och precis som sist blev det succé. 
 
Den här gången, eftersom jag hade en vinst att utnyttja, blev det Cinderella. Jag var lite skeptisk först, tänkte att det väl mest är fulla tonåringar och slitna hytter. Men där fick jag snabbt ändra uppfattning. Vi hade en fräsch och fin hytt med dubbelsäng, inte så stor men fullt tillräcklig. Maten, trerätters med skagen, gösfilé och ett helt gudomligt dessertbord, var hur bra som helst. Stöket upplevde vi inte alls (kanske för att vår kväll slutar ungefär när de andra börjar). Helt perfekt verkligen.
 
Väl hemma upptäckte jag att Ica kör bra rabatt i sommar så nu har vi bokat ytterligare en tur. Förhoppningsvis slipper vi regnet den gången. Dessutom ska vi parkera bilen ombord så det blir väldigt smidigt. En perfekt start på semestern!
1 ronja:

skriven

så söta bilder :)

Kommentera här: