19 månader och snöpremiär

I fredags blev den här killen hela 19 månader. Snart två år alltså. Men först ska vi hinna med vinter, nya pulkan och jul. För ett par veckor sedan gjorde en kompis och jag en dagstripp till Ullared så nu är jag förberedd både för tomten och födelsedag. 
 
Men först vinter. Lagom till helgen kom den första snön, och idag invigde vi vinterns overall i nio minusgrader. 
 
Så här är det att vara 19 månader:
Det är väldigt svårt att sitta still.
Bilar är skoj. Och traktorer. Och båtar. Allt som har motor och låter.
Bamse är fortfarande min stora idol. 
Och jag har fått Bamseklossar! Till torn, en hög eller bara att rasa. Skoj!
Jag har tagit sönder min första teknikpryl. Dvd:n tyckte visst att jag var lite hårdhänt.
Katterna får väldigt stora portioner, men det är ju roligt att hjälpa till!
Jag sover numera för det mesta i mitt eget rum. Stor kille!
I helgen var jag på Ikea. De har små kundvagnar! Hurra!
Om en vecka ska jag baka mina första pepparkakor med farmor. Spännande!
Nu måste jag sluta. Dags för julkortsfotografering.
1 Josefin:

skriven

Roligt att läsa om 19 månader :) Skönt att det är fler småttingar som inte sitter stilla. Vilket underbart ljust hår han har, er fina Axel.

Kommentera här: