Hurra för två!

Nu har vi passerat två år. Det har hänt massor under senaste månaden, och det är minst sagt full fart både med tal och bus. Dessutom kan man ha en fantastiskt stark vilja när man är två, på gott och ont...
 
Så här är det att vara exakt två år:
Jag älskar böcker. En av de första meningarna jag sade var läsa bok.
Mumin är bra. Mimmim. Jag har även fått en mugg med Mumin i tvåårspresent.
I helgen hade jag dubbla kalas med dinosaurietema. Ett för kompisar och ett för kusiner.
Jag gillar maskiner. Gigga last - alltså grävmaskin och lastbil.
Jag vill helst inte sova längre än till 07. Absolut senast.
Katten hemma är rolig. Honom kan man jaga... Och klappa...
Det är inte så lätt alla gånger att komma från förskolan. Skoj i sandlådan!
Jag gillar att cykla - men mamma ska ha hjälm annars säger jag till!
Pratet flyter på i rasande fart. Från ett ord till två och nu treordsmeningar på en månad.
Jag är runt 95 centimeter lång och 16 kilo tung. Alldeles perfekt!
Fötterna är runt 13,5 centimeter och skostorlek 23-25 beroende på märke.
Favoritfrukost är tropisk yoghurt och rostmacka med farmors krusbärsmarmelad. Lyxigt!
Jag älskar mina byggarebilar. De ska med även i duschen.
I helgen ska vi ha premiär för bio på Barnens biodag. Vi sitter på kanten utifall att...
Nu längtar vi till sommar, sandaler och shorts. Så skönt att slippa alla lager kläder!

Kommentera här: