En vecka sent...

...men nu ska vi äntligen få till en lista hur det är att vara 21 månader. Tre månader kvar till två år alltså, och full fart på de små tårna.
 
Så här är det att vara 21 månader:
Jag har varit på min totalt tredje julgransplundring. Riktigt skoj!
Minisimmet är igång igen. Nu kan jag simma själv med en flytkorv runt magen.
Jag har haft en släng magsjuka sedan sist. Inte kul alls.
Min svartvita kompis där hemma kallar jag mjaamen. Vi är kompisar. Oftast.
Mamma har sorterat, rensat och reafyndat kläder, nu i 98 i byxor och 104 i tröjor och jackor.
Mina vinterskor börjar bli små. Nu kör jag ett par gröna kavat i 25 (men 23 funkar i vissa märken).
Jag älskar äpplen. Och fruktsallad. I veckan fick jag jordgubbar. Så gott!
Jag gillar föris. Ofta får vi busa i lekhallen på eftermiddagarna. Full fart!
Igår åt jag torsk till middag. Med tre påfyllningar. Mamma fick inte så mycket låda...
Jag älskar blinkbilar. Och sopbilar. Och grävskopor.
Förutom kläder har jag fått en ny byrå under mellandagsrean. Den ska bara monteras.
Ord kommer mer och mer. På mitt eget lilla vis.
Nu kör vi på - mot tjugotvå! 

Kommentera här: