Snart fyller vi två!

Igår var det dags igen. 23 månader är passerade och full fart mot tvåårsdagen, kalas och paket. Härligt, men galet så snabbt tiden går.
 
Så här är det att vara två år minus en månad:
Jag älskar böcker. Ny favorit är Mumin.
Den här fina boken fick jag välja själv i bokhandeln - Mumin och månskensäventyret.
Jag var till frissan i fredags. Inte så kort sade mamma. Det blev nog tvärt om - men fint ändå!
En favorit hemma just nu är min briotågbana. Tuuut tuuuut!
Två gånger kvar på minisimmet innan sommarlov. Hoppas verkligen att vi får plats till hösten igen.
Mina fötter är nu ungefär 13,4 centimeter långa. 
När jag fyller två ska mamma och jag på äventyr. Åka tåg och gå på Junibacken. Spännande!
Och i sommar ska jag till Kolmården med mamma och gudmor. Äventyr!
Morgon är vid 06. Kanske 07. I alla fall om det är vardag och vi måste iväg.
Ikväll har vi ätit past och sås. Alltså spaghetti och köttfärssås.
Jag är väldigt bestämd. Nej!
Jag älskar tutbilar. Och grävskopor. Och lastbilar.
Vilken tur att jag har sandlåda hemma på tomten. Med grävskopa, traktor och allt annat man behöver.
Jag gillar dinosaurier. Bästa boken är Ivar träffar... Och så Dinosaurietåget på tv förstås!

Kommentera här: