Bästa fötterna med blink

I torsdags såg jag av en slump att Lidl körde kampanj på sina fodrade regnkläder med start just den dagen. Vi hade dem förra året och de var helt suveräna - prisvärda och funktionella. Jag cyklade förbi på hemvägen. Byxorna var slut, men jag lyckades få tag på en jacka i rätt storlek. Och i korgen intill fanns stövlar - med blink under hälarna. Jag tänkte att det kan vara kul att testa, köpte två par i olika storlek och fortsatte mot förskolan.
 
Väl hemma i hallen hann jag knappt visa stövlarna innan de skulle på. Och sedan var de på. Med ett kort uppehåll för bad så var de på under mat, bus och i sängen. Klart godkända alltså. Och de som var lite stora nu fick stanna kvar de med.
 
Dagen efter rullade jag förbi en annan Lidl, hittade hängselbyxor - och bunkrade ett par extra stövlar. Det kändes bäst när det kommer till favoriter..!

Kommentera här: