Stor, större, störst!

Inte klokt, men idag firar vi tvåochetthalvt. Tittade tillbaka på 20 oktober 2014 och 2015, och visst har det hänt en hel del. Dagen började vi med kattläsning. Just nu är det väldigt noga var katten är, och helst ska han sitta och vara nära. En favorit är därför att läsa sagoböcker i sängen. Herr svartvit är inte alltid så imponerad, men det går bra en stund i alla fall.
 
Så här är det att vara 2 1/2 år:
Jag älskar böcker. Igår läste vi Mamma Mu. Tre stycken. Det blev både bob, simma och gunga.
Jag bubblar med ord. Ibland riktigt långa. Jag suger åt mig som en svamp!
Jag kan vara väldigt bestämd. Vill inte!
Imorgon ska jag till frissan och sedan ta förskolefoton. 
Att bygga torn är skoj. Höga. Med träklossar. Helst högre än mig själv.
En ny favorit är koja. Överallt. Det kan räcka bara med täcket.
Min briotågbana är skoj. Och Duplo.
Jag gillar memory. Reglerna är dock inte det viktigaste.
Bada är skoj. Inte minst med en trollboll så badet blir alldeles blått.
Snart dags för 2 1/2-årskoll på bvc. Det blir spännande. Metern är nog passerad redan...
Inför vintern väntar overaller i 104 och kängor i storlek 26.
Jag älskar glass. Favorit just nu är jordgubb med strössel från glassbilen.
Jag är ganska så busig och älskar att hitta på hyss med glittrande ögon.
Leklera är kul. Den kan man kavla. Och bygga!
 
Och så här såg jag ut min första 20:de oktober!
1 Josefin:

skriven

Hjälp vad tiden går undan, han är så fin <3 Alexander gillar det mesta som Axel, men inte att läsa böcker för stunden. Men det kommer väl igen hoppas jag :)

Kommentera här: