Att leta efter fjäder i hatt


Bild: Teater Västmanland
Nu har jag varit på jakt. Jag hade ätit en god middag med en vän, druckit lite vin och klockan närmade sig åtta på torsdagskvällen. Tidigare på dagen hade jag fått sms från en av stadens gallerior. De skulle ha kvällsöppet, och det fanns chans att få två biljetter till höstens föreställning på teatern.

Sagt och gjort. Jag gick från restaurangen till gallerian och började spana. Det jag visste var att det skulle vara en person i 1600-talskläder, och att jag skulle säga ett lösenord. Jag letade och spanade och var på väg att ge upp. Då ser jag något misstänkt på väg upp i rulltrappan. Mycket skulle passera obemärkt. De svarta skinnstövlarna. Svarta tights. Vit skjorta. Men något var misstänkt. Ett väldigt lockigt hår som sticker fram under en slokhatt med en stor, svart fjäder. Jag var ju bara tvungen att följa efter, säga ordet - och jag fick biljetter!

Bilden är från ett tidigare evenemang teatern anordnade, men det var samma personer och stil även igår. Nu blir det teater i höst. Roligt!

Föreställningen är en ny komedi som innehåller gräddan av Molières komiska figurer och situationer i en blandning som aldrig tidigare skådats. Det är en skruvad och överraskande kostympjäs med inslag av spännande musik som du aldrig tidigare hört och musik som du hört men förmodligen aldrig så här.

Kommentera här: