Mot äventyr i London

Med två veckor sommarlov på egen hand hade vi planerat in ett besök i London hos bästa gudmor. Planen var att flyga till Heathrow och bo hemma hos henne, men ibland blir det inte som man har tänkt sig. Vi bokade kvickt ett hotellrum ett par dagar innan avresa, planerat utifrån snabbtåget från flygplatsen och den buss som skulle ta oss till Stansted några dagar senare. Puh!

Söndag morgon gick vi upp tidigt och tog oss till Arlanda. Frukost var förbokat på planet med nybakat bröd, marmeladburk och juice. Helt perfekt. Väl framme på Heathrow mötte vi kompisen som skulle åka samma väg vi hade kommit och sedan till snabbtåget mot Paddington station.

Vid lunchtid var vi vid vårt hotell, lämnade väskorna och bestämde resans första stopp - Disney Store! Tunnelbana in och så shopping. Med några veckor till premiär av Toy Story 4 var butiken fylld med Buzz, Woody och alla kompisar. Målet var en talande Zorg och både han, en Woody i gosedjursformat och en mugg följde med hem.

Med kassen i hand letade vi rätt på lunch. Siktet var inställt på fish and chips och vi hittade en mysig liten pub precis bakom Oxford Street. Vi beställde in en extra stor portion och delade. Allt försvann i ett nafs.

Nästa stopp blev Primark, mer shopping och stora kassar innan vi tog tunnelbanan tillbaka mot vårt hotell. Vi lyckades pricka de varmaste dagarna på året så det blev en liten paus på The Swan med dricka och chips för att inspektera fynden.

Vi kom vidare till vårt hotell, lite spänd på att se hur rummet skulle se ut. Just i London kan det ju vara lite av ett äventyr... Vi fick vår nyckel och rum nummer 15 en trappa upp ut mot gatan. Och det var helt fantastiskt fint! Nyrenoverat, fräscht, helkaklat badrum. Inte det största rummet, men alldeles lagom för oss två.

Första dagen avslutades på den italienska restaurangen vägg i vägg med hotellet och en öl på puben ytterligare en dörr bort. Trötta, varma och glada somnade vi sedan på vårt fina rum, redo för nästa dag.