Må bra dag i regnet

Idag var jag ner och gjorde lite ärenden på stan. När jag är klar och på väg till bilen ser jag i ögonvrån in i skyltfönstret till en väskbutik. Jag anar en röd prislapp på en väska som jag har suktat efter sedan i höstas. Tar ett snabbt beslut, går in - och mycket riktigt så är den precis nedsänkt. En riktigt snygg, klassisk Calvin Klein väska. Jag var ju bara tvungen att köpa den. Presenter till sig själv är alltid bra. Sedan gick jag vidare två butiker för att lite snabbt kolla efter ett par svarta långbyxor. Jag gjorde samma försök för någon månad sedan, men då passade ingenting. Nu inte bara passade första paret, jag fick dessutom gå ner en storlek. Glad som jag blev fick även en ny topp och en kofta komma med i påsen. Farligt farligt, men härligt härligt...

Kommentera här: