426 dagar stor

I helgen blev den här killen 14 månader gammal, eller exakt 426 dagar. Det blev en minst sagt speciell helg, inte bara för midsommar. Vi har även hunnit med en tur till barnakuten med falsk krupp, och nu idag har vi premiär för ögoninflammation. Men någon är glad ändå.
 
Lite kort om hur det är att vara 14 månader.
  • Jag går utan problem, springer och har full fart. Även om man snubblar ibland.
  • Pasta är jättegott. Kan rekommendera figurpasta med giraffer eller flygplan.
  • Kyckling är också jättegott. Jag har fått smaka nuggets. Mums!
  • Förresten, all mat är faktiskt god. Nästan i alla fall.
  • Min bästa kompis Raffe är med på bild där i mitten.
  • Att klättra är skoj. Framför allt där man inte får.
  • Jag sover jättebra i min egen säng. Den där breda, där mamma och pappa också sover.
  • Mina sambosar med päls har roliga svansar. Det låter när man drar i dem.
  • Jag är för det mesta glad och lite finurlig.
  • Inte så blyg. Gillar människor och där det händer saker.
  • Sova på dagen är dock fortfarande farligt. Man kan ju missa något...
  • Sandlådan är en favorit just nu. Av någon anledning har mamma och pappa satt grind ut till trädgården...
  • Jag älskar vatten. I höst blir det minisim. Hoppas få premiära utomhusbad snart.
  • Min klädstorlek nu är 92/98.
  • Jag fick väga mig på barnakuten. 13,7 blev resultatet.
  • Sugrör är skoj. Framför allt med mjölk i glaset.
  • Jag älskar att busa med andra barn!
1 Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF:

skriven

åh grattis till lillkillen :) många grejer han klarar nu!

Kommentera här: