2 år och 2 månader

Inte nog med att jag har namnsdag idag (dock utan paket på morgonen som vissa andra fick) så har vi en kille som blir exakt två år och två månader. Så här såg det ut imorse runt halv åtta på väg till förskolan. Sista veckan innan lite ledigt och sommarlov. Det ska bli så skönt med semester, även om jag jobbar till månadsskiftet.
 
Så här är det att vara 2 år och 2 månader:
Full fart, energin är det inget fel på.
Just nu älskar jag att läsa Mamma Mu. 
Jag pratar och snackar, även om det inte är någon mer i rummet.
Jag har haft sommaravslutning på skolan. Vi hade babblarnakonsert i gassande sol.
I sommar ska jag på semester till Gotland och Kolmården. Skoj!
Jag kan vara väldigt bestämd. Vill inte!
Jag har ridit ponny för första gången. Och hjälm ska man ha på huvudet. Viktigt.
Grävskopan och dumpern är favoriter. Det blir många timmar i sandlådan...
Klädstorlek är nu 98 mot 104. Vi har till och med börjat handla lite 110.
Fötterna däremot håller sig fint runt storlek 24.
Nytt minisim är bokat till hösten. Plask!
I höst blir jag störst i gruppen på förskolan. Spännande!
Ikväll har vi ätit lax med potatis och ärtor. Men mest gillar jag köttbullar.
 
Tack från oss för idag!
 

Kommentera här: