En syndfull men härlig helg


Sista helgen i februari blev allt annat än nyttig, men väldigt trevligt. Den började med en tågresa från jobbet till Stockholm i fredags. Jag hade bokat första klass eftersom det blev billigare än att åka andra klass, och det var riktigt skönt att få landa i en bred stol med en gratis kopp kaffe. Jag hade med Keso mellis som jag skrev om tidigare, och det var helt okej men inte värt pengarna. Under resan läste jag senaste boken av en av mina favoritförfattare, Låt de gamla drömmarna dö av John Ajvide Lindqvist. Helt underbar. Läs den.

Framåt halv sju mötte jag upp Tess för middag på Duvel Cafe. Vi åt fantastiskt goda musslor och delade en flaska vin, men jösses så trött jag blev. Det blev tåget hem redan klockan 22 istället för halv tolv, några kapitel till i min bok och sedan en god natts sömn.

I lördags hann vi med en tur på stan och schlagerkväll med Belinda, Eric och Freya. Och på söndagen en utflykt som sagt. Sammantaget en härlig helg, men alldeles för stort plus på matkontot. Men men. Nu är det måndag och dags att ta tag i livet igen. Det är inte långt kvar till påsk...

Kommentera här: