I en annan värld kallad Ullared


I fredags ställde vi alarmet vid fem på morgonen för tidig start söderut. Eftersom helgen var planerad till släktträff i Halmstad bestämde vi oss för att göra ett stopp i Ullared. Inte för att jag har haft någon större längtan dit, utan mer för att se vad det egentligen är och få en egen uppfattning om fenomenet.

Efter att ha kört en liten omväg kom vi fram strax innan lunch och lyckades efter en liten stund hitta en parkering. Den här dagen var det ingen kö utan vi kunde ta vår vagn och ge oss in i butiken, passera kända ansikten från höstens tv-såpa och börja spana in utbudet. Visst fanns det saker som var billigt, men vad gäller hygien måste jag säga att det var ungefär standardpriser. Det blev i alla fall lite plastpåsar och bakplåtspapper, och där gick det att spara några kronor.

Som bilden visar blev det till slut en rejäl vagn, dock med inköp till andra än oss själva. För min del blev det istället lite nya sängkläder, en duk, nya saker till grillen inför våren och lite annat smått och gott. Dessutom passade jag på att köpa ett par nya skor i en annan butik på området.

Allt som allt en härlig dag, men inte så att jag känner ett behov att åka tillbaka. Men det är väl tur att vi alla är olika!
1 Tess:

skriven

Åh, jag tycker Ullared är jätteroligt. Mest för att vi brukar bara vara tjejer som åker tillsammans och det är kul att fly vardagen ett par dagar. Vi brukar sova över på ett vandrarhem, jag orkar inte köra fram och tillbaka själv under samma dygn :-)



Fynd har jag gjort åt ungarna bland kläderna, för övrigt är det mest hela upplevelsen som är rolig.

Kommentera här: