Redo för Halloween

Igår kväll hittade jag äntligen pumpan. Och det var ju på tiden eftersom det är Halloween just idag. Nu får vi se om det kommer några läskiga små spöken ikväll. Det vore ju i och för sig bra så inte godiset står kvar på köksbordet när jag kommer hem från träningen..!

En kväll med Frank

I lördags var det dags för vår årliga middag med sambons syskon. Vi har de senaste året fått detta i julklapp, och det brukar alltid bli lyckat. Den här gången var även svärmor med för att vi skulle få fira hennes födelsedag ordentligt. Precis som förra året hamnade vi på en restaurang i stan där kocken själv bestämmer menyn och alla rätter kommer som en överraskning. Jag styrde upp att jag ville ha fisk till varmrätt, annars var allt fritt.
 
Min meny blev först en riktigt god liten aptitretare med rökt, lokalt fiskad ål, röd lök och löjrom. Jag älskar ål, men äter det aldrig numera eftersom den är rödlistad. Den här var dock fiskad i trakten och godkänd. Och väldigt god. Rätt nummer två var en pilgrimsmussla med lite curry och andra goda tillbehör. Som varmrätt fick jag en fjällröding med ängamat. Och det hela avslutades med deras variant av 88:an, hasselnötskaka med mjölkglass. Mums!
 
Det kanske inte var riktigt lika vasst som förra året, men det beror ju mycket på vilka råvaror de har och vad kocken väljer. Men gott var det absolut, och jag har redan beställt ett av vinerna jag fick i vinpaketet från Systembolaget. Alltid trevligt att kunna testa lite nytt!

Hej träningsvärk!

Jag har träningsvärk. Det var länge sedan, men nu är den absolut här. Som tur är ledde jag lite spinning imorse så det är något bättre än igår. Men det är knappt.
 
Allt började i lördags. Jag hade bokat mig på TMI, träna med instruktör, och den här gången var det ett extra utmanande testpass. Oskar som har passet ville kolla om det funkar, och om det är något de ska fortsätta med. Vi var bara fyra personer, och delade upp oss i två lag. Därefter körde vi igång i två zoner med tio minuter i varje. "Bara" 20 minuter träning totalt alltså.
 
Övningarna vi gjorde var i zon ett: chin ups, push press med skivstång och armhävningar på boll, och i zon två: situps med kast av boll mot vägg, burpees och kettlebell swings. Vi jobbade i lagen och körde 40 rep per övning, och runt runt så många gånger vi kunde i tio minuter. Det var svettigt, men kändes ändå bra efteråt.
 
Lördag kväll blev så söndag. Och pang så kom träningsvärken. Någonstans mellan rumpan och låren. Jag kan säga att det blev en lite speciell stil hemma upp och ner för trappan. Men ändå lite skönt att känna att man lever!