En heldag med Selma


I lördags var det dags för höstens tjejtripp. Den här gången hade vi bestämt oss för en kortare resa än förra året, och bokat in oss på dagspa på Selma i Sunne. Vi startade redan vid 06, och ungefär tre timmar senare efter lite snö på vägarna och rejäl dimma kom vi fram.

När vi checkar in visar det sig att de har gjort fel i bokningen. Våra behandlingar ligger inte de tider vi har beställt utan vi kommer att bli ett par timmar sena. Nåja. Inte mycket att göra. Nu var vi i alla fall på plats, bytte om och hoppade i våra morgonrockar.

På det stora hela blev jag dock ganska besviken på Selma spa. Jag har hört väldigt mycket positivt om anläggningen, men för mig var det mest en känsla av badhus. Färgen flagade på sina ställen, och de hade missat det där lilla extra. Istället för en vattenautomat kunde de kanske ha haft karaffer med en gurkskiva eller citron, och kanske lagt fram några magasin att låna.

Min behandling var dock helt fantastisk. Jag luktade som en stor romersk båge efteråt och blev riktigt bebismjuk i skinnet. Behandlingen var så skön att jag nästan slumrade till någon sekund!

Red Island, 50 min
En ny kroppsbehandling inspirerad av naturen på ön Madagaskar utanför Afrikas östkust. I behandlingen ingår en helkroppspeeling med nya ”exfoliating fruit seed” och en cirkulatiosökande kroppsmassage som verkar muskelavslappnande och ger energi.

Vi kände oss dock väldigt nöjda med Selma när vi lämnade anläggningen vid femtiden och åkte mot hotellet i Karlstad. Visst var det mysigt, men det finns minst lika trevliga, och betydligt billigare ställen, på närmare avstånd. Men nu har jag testat i alla fall!

Kommentera här: