Nyår på fyra tallrikar


Bild: ica.se
Jag vet att det är julafton på lördag, men jag är ändå mitt uppe i planeringen till Nyårsafton. Sju eller åtta personer kommer vi att bli, och jag ska laga fyra rätter under kvällen. Ja, egentligen blir det åtta olika rätter eftersom jag gör både en vegetarisk variant och en icke vegetarisk, men ändå. Här kommer menyn:

Förrätt
Creme Nignon - grön ärtsoppa med champagne
alt
Skaldjurssoppa med konjak

Mellanrätt
Västerbottenkorg med asiatisk sallad
alt
Hummer Thermidor

Varmrätt
Rödbets- och morotskaka med grillad halloumi
alt
Grillad ekologisk biff från Stora Ekeby

Serveras med potatis- och jordärtskockskaka och portvinssky

Dessert
Charlotte russe med choklad, vanilj och hallon (se bilden)
1 Malin I Form:

skriven

Vad gott det låter!

Och ja, jag planerade också nyårsmaten igår ;)

Kommentera här: