Akkurat en bra kväll


Onsdagen spenderades i Stockholm med ett väldigt roligt och givande möte om e-tjänster. Det ska bli spännande att jobba med det under hösten. Framåt fyra gav jag mig ut i höstsolen för att möta TessRival.

Det var riktigt skönt i luften, så vi satte oss på uteserveringen vid Mariatorget med varsin kaffe respektive rosé. När det blev kyligare flyttade vi in i lokalen, och snart dök kvällens middagskompis upp. Vi hade bokat bord på Akkurat bara några hundra meter bort, och det blev en lyckad kväll med musslor och lite öl. Jag tog en moules provencal med örter, tomat och vitlök. Just vitlöksdoften låg tät i hela restaurangen. Men det var riktigt gott, och jag hann med att testa tre olika sorters öl. Två var från Nynäshamns Ångbryggeri och den på bilden från Belgien.

Framåt nio var det ganska så skönt med en promenad genom stan tillbaka till centralen och tåget. Jag landade på min plats med en nyinköpt bok och njöt av resan hem efter en kanske inte så nyttig, men väldigt trevlig, onsdag i Stockholm.
1 Anonym:

skriven

mm tack själv! Det var supertrevligt och GOTT!!! :P

Kommentera här: