Det bor en gangster i mitt hus

På föreläsningen i onsdags pratade hon om att vissa katter är Hells Angels katter. Det är ofta kastrerade hankatter som slåss och härjar runt på gatan.
 
Igår kom lille herr svartvit in utan sitt halsband, precis som ett antal gånger tidigare. Vid lunch ringer min telefon. En granne har hittat ett blått band med hans namn och mitt telefonnummer på sin gräsmatta. Alldeles intill en stor hög med fågelfjädrar. Väldigt smart att plantera sina kontaktuppgifter intill bevismaterialet.
 
Jag cyklade förbi grannen efter träningen för att hämta upp halsbandet och tacka. Då får jag reda på att han även varit i slagsmål på deras gräsmatta för några dagar sedan...
 
Jag börjar nästan tro att min lille svartvit är en Hells Angels katt. En riktig, liten gangster...
1 Fighting Spirits:

skriven

Hahahahhahaaa, en liten Vad har han för båge då??? ;)

Kommentera här: