Lite mer mot 2

I förra veckan blev den här killen exakt 18 månader. Nästan två år. Stora killen! Bloggen blev lite lidande under veckan. Vi körde vår vanliga vecka där vi är själva på kvällarna, adderat med lite feber och ryggvärk för min del. Men, nu är vi tillbaka efter en härlig helg i Göteborg, med presentöppning på söndag morgon. Det blev en bil, vald alldeles själv i mysigaste lilla butiken vi hittade redan i somras på Prinsgatan.
 
Så här är det att vara 18 månader:
Jag har varit på 18-månaderskoll på bvc. 87,5 centimeter lång och 14,2 kilo tung.
Jag älskar att hjälpa till. Att ge katterna mat är en favorit.
Liseberg var lika skoj som sist. Mer om det snart.
Förskolan är också skoj. Jag älskar att kramas och dansa med M!
Inga direkta ord. Bara baaa och buuu (Bamse och Laban). Men det kommer.
Fisk är gott. I helgen åt jag bakad torsk på restaurang. Mums!
Jag har fått ny säng nu. En växasäng. Den ska vara på väg nu i november.
Frukt är gott. Ett äpple. Eller kanske en banan. Och mandariner!
Jag älskar att läsa böcker, både hemma och på förskolan.
Alla fordon är skoj. Båtar, bilar, lyftkranar...
Och bada! Troligen blir det badhuset imorgon.
Vi får se om vinteroverallen passar när det blir kallt. Lovar inget..!

Kommentera här: