Onsdag till stjärnorna och tillbaka

En helt vanlig dag mitt i veckan. Jag kom lite lagom sen till förskolan, fick titta när man åker mage ner i rutschkanan, byta lite kläder och så iväg hemåt. Ett stopp på baksidan för att plocka ett av säsongens få äpplen och skörda några morötter och en liten zucchini.
 
Väl inne vispade vi ihop lite smet och gräddade våfflor. Tre till små, två till de stora. Med sylt och socker. Vi tittade film, märkte kläder till Klädbytardagarna och tog ett kvällsbad innan det var dags för lite böcker. Sedan släckte vi för att sova. Jag sade tycker om dig. Och jag tycker om dig blev svaret. Till månen och tillbaka. Oj svarade jag. Men jag tycker om dig till stjärnorna och tillbaka. Och jag tycker om dig ända till farmor. Men hon kan inte simma...
 
Ja, vi har läst boken Gissa hur mycket jag tycker om dig ett antal gånger här hemma. Och farmor kan faktiskt simma..!

Kommentera här: