En hjärtlig skattjakt

Alla Hjärtans är ingenting vi egentligen firar. Men idag har jag bokat in mig på bio och kom på tanken att jag kanske kunde överraska med en liten skattjakt! Fem stopp blir det, allt på rim med små kuvert med ledtrådar. Det blir spännande att se om de hittar skatten...

Finns det några pirater som skeppet styr?
Några som är sugna på allahjärtans äventyr?

Följ ledtrådarna och hitta skattens röda
Ni når dit, med lite möda

Nu första ledtråden kommer här
Spetsa öronen och iväg det bär

Gå till hallen och låda nummer tre
Där ni nästa ledtråd kommer att se

Hittad! Hurra! Gå nu till minionernas land
Försiktigt i trappan, hand i hand

Ledtråd nummer tre kommer här
Titta där uppe, under kudde skär

Vilka pirater, nu nummer fyra
Leta rätt på tyrannosaurus tyra

Sista ledtråden, skynda och vinn
Skatten kan bli bara din

Ta dig till snurrande trumma
I maskin som kan skumma och brumma

Hurra! Jag är hittad av dig
Nu du får mumsa smaskiga mig!

Kommentera här: